Pozycjonowanie lokalne i Amazon Ads – różne środki, ten sam cel

Amazon wydał niedawno nową platformę reklamową, aby pomóc sprzedawcom znaleźć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż ich produktów. Nowe narzędzie nazywa się Amazon Ads i jest dostępne za pośrednictwem Centrum Sprzedawcy. Marketerzy mogą korzystać z tego systemu w celu tworzenia kampanii skierowanych do klientów w Amazon lub poza nim. Amazon Ads jest dostępny dla wszystkich poziomów biznesowych, a koszt różni się w zależności od celów i potrzeb danej firmy. Co jednak łączy ten system z pozycjonowaniem lokalnym? Bez wątpienia jest to wspólny cel – zwiększenie sprzedaży i rozszerzenie świadomości marki. Aby lepiej to zrozumieć, przyjrzyjmy się charakterystyce lokalnego SEO.

Czym jest lokalne pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to szereg działań mających na celu zdobycie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Lokalna optymalizacja obejmuje jednak techniki zmierzające do zbudowania popularności wśród odbiorców z najbliższego otoczenia. Jest to szczególnie ważne dla firm działających w obrębie małego obszaru, takiego jak miasto czy region. W połączeniu z kampanią Amazon Ads, lokalne SEO może więc przynieść wiele istotnych korzyści.

Jak pozycjonować lokalnie?

Aby lokalne pozycjonowanie przyniosło najlepsze efekty, warto zwrócić uwagę na szereg zaawansowanych technik optymalizacyjnych. Oto najważniejsze metody, które powinny znaleźć się w każdej strategii SEO:

  • optymalizacja Google Moja Firma – uzupełnienie profilu o najważniejsze informacje, takie jak numer telefonu, adres czy godziny otwarcia to najlepszy sposób na generowanie zaufania odbiorców. Ułatwiony kontakt z firmą może być też przyczyną większych przychodów;
  • techniczna struktura witryny – ważne jest również naprawienie wszelkich błędów związanych z funkcjonowaniem witryny. Szybkość ładowania, metadane, adresy URL czy nawigacja to tylko kilka elementów, na które warto zwrócić szczególną uwagę;
  • wartościowe treści – ciekawy content, który zawiera najistotniejsze słowa kluczowe, pozwala na zaprezentowanie oferty firmy każdemu docelowemu odbiorcy. Ważne, aby treści były tworzone pod kątem potrzeb i oczekiwań klientów. Tylko w ten sposób pozycjonowanie będzie naprawdę efektywne.

Pozycjonowanie lokalne i Amazon Ads – przepis na sukces!

Pozycjonowanie lokalne to jeden z najlepszych sposobów na zwiększanie świadomości marki i budowanie bazy potencjalnych klientów. W połączeniu z kampanią Amazon Ads strategia ta okazać się może kluczem do sukcesu niejednej współczesnej firmy. Jeśli więc chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał swojej marki, koniecznie podejmij się optymalizacji tychże obszarów, a z pewnością szybko osiągniesz zamierzony cel!