Sprzedaż internetowa w Polsce rozwija się w sposób niezwykle dynamiczny. Można by rzec, że jest to dla niej największy rozkwit. Co o tym świadczy? Chociażby dane – w ciągu ostatnich kilku lat liczba sklepów online zwiększyła się o blisko 60%. Pandemia wykształciła w konsumentach potrzeby niezwykłej wygody i bezpiecznych transakcji, co negatywnie odbiło się na obrotach sklepów stacjonarnych.
Szczególną popularnością cieszą się małe i średnie firmy oferująca lokalne usługi. W związku z tymi zmianami powinieneś wiedzieć, jak wcielić optymalizację SEO w swojej witrynie.
Jeżeli chcesz przyjrzeć się wszystkiemu w bardziej dokładny i szczegółowy sposób, skorzystaj z zasobów zamieszczanych na stronie, w której mieści się clou tego, czym jest pozycjonowanie stron internetowych rzeszów.
Postaw na doświadczenie (UX)
W Polsce ponad 70% internautów dokonuje zakupów online. To spory odsetek, dla którego pozycjonowanie stron internetowych rzeszów ma znaczenie. Widzisz więc, jak wielkie grono odbiorców czeka na Twoje usługi. Postaw na ich wrażenia i doświadczenie podczas poszukiwania produktu. Proces ten powinien być jak najbardziej przyjemny i prowadzić do transakcji zakupowej. Stwórz więc intuicyjną strukturę strony, która będzie prosta w obsłudze.
Optymalizacja w pigułce
Krok 1: Poznaj swoich odbiorców, aby móc stworzyć ich ścieżkę zakupową oraz dostosować do nich techniczne elementy strony.
Krok 2: Zadbaj o słowa kluczowe. Są one pomostem pomiędzy algorytmami Google a intencjami wyszukiwania. Im lepsze dopasowanie, tym większa widoczność.
Krok 3: Nie zapomnij o call to action – spersonalizowane zawołanie przykuwa uwagę potencjalnych odbiorców i może zachęcić ich do skorzystania ze strony.
Krok 4: Najważniejszy jest produkt. Musisz go odpowiednio zaprezentować za pomocą wysokiej jakości zdjęć i/lub wideo, a także opisać. Treść również jest czynnikiem rankingowym i podlega pozycjonowaniu.
Krok 5: Pozwól na pozostawianie opinii i komentarzy. Wspierają one budowanie zaufania marki w sieci, a także pozwalają stworzyć przestrzeń komunikacji między klientami.
Krok 6: Zadbaj, aby Twoja witryna poprawnie otwierała się na urządzeniach mobilnych. Nie zapomnij o prędkości ładowania. Jeśli będzie trwać to zbyt długo, koszyk zakupowy może zostać porzucony.
Pozycjonowanie stron internetowych Rzeszów – wypróbuj już dziś
Regularny monitoring to podstawa w pozycjonowaniu pod kątem stron e-commerce. Istotna jest także analiza wyników, dotyczących sprzedaży oraz realizacji kampanii promocyjnej. Strategia SEO pozwoli Ci uczynić ten proces znacznie sprawniejszym, a przy okazji zrozumieć potrzeby odbiorców.
Możesz wdrażać go samodzielnie lub postawić na pozycjonowanie stron internetowych rzeszów przy pomocy specjalistycznej firmy.