Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek lub optymalizacja SEO to proces dla prowadzony dla strony internetowej w celu zwiększenia jej widoczności w wyszukiwarkach takich jak Google, Yahoo, Yandex i Bing.
Optymalizacja SEO obejmuje wiele różnych kroków, takich jak zapewnienie, że witryna zawiera wysokiej jakości treści, które ludzie chcą czytać; zlokalizowanie najlepszych słów kluczowych; upewnienie się, że cała treść jest dobrze ustrukturyzowana i zorganizowana; oraz tworzenie tagów tytułów, opisów meta i innych metadanych.
Aktualizacje algorytmu Google są stale rozwijane, aby mieć pewność, że strony internetowe są na bieżąco z aktualnymi trendami.
Proces optymalizacji jest skomplikowany. A jeśli nie jesteś ekspertem od SEO, może to być trochę zniechęcające. Nawet jeśli jesteś w branży od jakiegoś czasu, zawsze najlepiej poprosić o pomoc ekspertów lub osoby posiadające jakieś zaplecze.
W większości przypadków koszt optymalizacji SEO będzie zależał od wielkości Twojej firmy i branży. Mniejsze firmy mogą wydawać więcej w porównaniu z większymi, które mają więcej zasobów. Obejmuje to witryny małych firm, e-commerce i przedsiębiorstwa.
Pod koniec 2017 roku Google ogłosił, że wdroży nowy algorytm wyszukiwania, który nada priorytet treściom wysokiej jakości nad treściami niskiej jakości, dlatego należy skupić się na ich odpowiednim dopasowaniu.
Celem strategii SEO jest zwiększenie ruchu organicznego, a tym samym Twojej pozycji na stronach wyników wyszukiwania. Najskuteczniejszym sposobem na zwiększenie ruchu jest optymalizacja user experience i zbudowanie strategii content marketingowej, która przyciągnie wysokiej jakości ruch z wyszukiwarek.