Istnieje kilka sposobów hamowania, czyli procesu spowalniania samochodu. Jednym z nich jest hamowanie silnikiem. Stosuje się je podczas jazdy w terenie pagórkowatym lub gdy chcemy szybko zwolnić. Ten sposób hamowania różni się od zwykłego hamowania, ponieważ wykorzystuje moc silnika.
Kiedy zwalniasz pedał gazu przy dużych prędkościach, silnik zostaje rozkręcony, a to sprawia, że samochód jedzie szybciej. Jeśli jednak nagle zwolnisz pedał gazu i będziesz trzymał stopę na pedale hamulca, obroty spadną, co również spowolni samochód. Bez gazu w silniku, nie ma mocy i to spowalnia cię tak jak hamulec ręczny, wykorzystując tarcie od kół na drodze.
Hamowanie silnikiem działa lepiej z automatycznymi skrzyniami biegów, ponieważ pozwala na użycie stopy zarówno do przyspieszania i hamowania w dowolnym momencie bez konieczności zmiany biegu.
Hamowanie silnikiem jest podobne do hamowania (które następuje po naciśnięciu i przytrzymaniu sprzęgła), ponieważ oba te systemy wykorzystują tarcie do spowolnienia. Jednakże, hamowanie utrzymuje silnik na chodzie, podczas gdy hamowanie silnikiem całkowicie go wyłącza.
Skrzynia biegów zmienia prędkość poprzez zmianę biegów: ponowne włączenie wyższego biegu oznacza wyższą prędkość i odwrotnie.
Więcej wskazówek znajdziesz na stronie trans-moto.pl